SAVED BY THE BELL”

Echipa proiectului: clasa a VI-a A

Coordonator : prof. diriginte Ileana Georgescu 

În Liceul Teoretic “Brâncoveanu Vodă”, oraş Urlaţi, la clădirea nouă a liceului, învaţă 800 elevi (ciclul gimnazial şi liceal) în două schimburi orare. În contextul actual,  elevii sunt mai puţin implicaţi în viaţa şcolii, ocupându-şi în cea mai mare parte timpul din recreațiile de la școală cu activităţi pe tabletă, calculator, telefon. Acest lucru îi îndepărtează însă de realitatea şcolii, dar şi de cea din afara şcolii. Pentru ca elevii să cunoască realităţile şcolii este necesară implementarea unui sistem de informare care să reducă timpul necesar ajungerii informaţiilor la elevi. Se simte nevoia unei comunicări mai eficiente care să ducă la organizarea activităţilor din şcoală, astfel încât la acestea să participe cât mai mulţi elevi.

La nivelul comunităţii locale sau al sistemului educațional se desfăşoară multe activităţi de care elevii află prea târziu sau chiar deloc. Sistemul pe care îl propunem va oferi posibilitatea transmiterii mai eficiente a informaţiilor primite de la organizatorii unui eveniment la nivelul local, judeţean sau naţional. În același mod, se vor putea mediatiza realizările colegilor elevi și profesori din cadrul școlii noastre, acordându-li-se aprecierea bine meritată.

Proiectul urmăreşte formarea unei culturi muzicale în rândul tinerilor care vor asculta în pauze muzică de compozitori celebri. Elevii au de asemenea posibilitatea de a-și încerca abilitățile de redcator de știri, prezentator de știri, moderator sau chiar D.J., pregătindu-se în acest mod pentru o lume dominată de realitatea virtuală.

În şcoala noastră se acordă, de asemenea, o importanţă deosebită siguranţei elevilor. Un sistem complex, care să informeze în timp util cu privire la eventualele incendii, cutremure sau alte calamităţi, va face ca elevii să fie anunţaţi cu rapiditate și claritate în cazul în care devine necesară evacuarea clădirii sau adăpostirea în locuri sigure.

Putem adăuga faptul că avertizarea de pauză şi intrare la ore se face acum cu o sonerie ce are un sunet de sirenă, neprietenos şi deranjant. În acest context este necesară înlocuirea acesteia cu una modernă, automată, programabilă conform orarului şcolii. Sunetul pentru ieşirea în pauză ar putea fi diferit de cel pentru intrare la oră, iar la sfârşitul programului se va suna in alt fel, astfel încât se va şti după sunet dacă se sună de intrare, de ieşire sau este sunet de alarmare.

Nu în ultimul rând, considerăm benefică oportunitatea de colaborare între elevii de la gimnaziu și cei de la liceu. Deși învățăm în intervale orare separate, împărțim un spațiu comun: școala, sala de clasă, laboratoarele, sala de sport etc. În acest sens, îmbunătățirea calității mediului în care lucrăm și socializăm este un scop comun, urmărit de ambele grupuri de elevi. Un astfel de proiect este benefic întregii comunități, iar pentru elevii de la gimnaziu constituie ocazia unică de a învăța lucruri noi, de a-și găsi modele de comportament sau chiar mentori între colegii lor mai mari.

 

X